Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Duńczycy stawiają na marki lokalne

29.06.2005

Duńska firma Royal Unibrew A/S, druga pod względemwielkości grupa piwowarska w Skandynawii, dokonuje konsolidacji swojej działalności w Polsce w ramach spółki Royal Unibrew Polska Sp. z o.o. W Polsce firma skupi się narozwoju marek lokalnych piwa: Brok, Strzelec, Rybnicki, Kanclerz, Sokół, Perła.
W kwietniu 2005 roku spółka-córka Royal Unibrew w Polsce,
Faxe Polska S.A., z siedzibą w Poznaniu przejęła Browary Polskie Brok-Strzelec. Na podstawie tej transakcji powstała spółka Royal Unibrew Polska. Firma Royal Unibrew zakupiła również pakiet 48 proc. akcji browaru Perła-Browary
Lubelskie S.A.
- Przejęcie browaru Brok-Strzelec oraz wzmocnienie pozycji marek na szczeblu lokalnym stanowią część realizacji naszego planu strategicznego na lata 2005-2007. Polska
jest jednym z głównych obszarów wzrostu i rozwoju działalności w regionie Europy Północnej. Od 2000 roku wartość akcji Royal Unibrew zwiększyła się dwukrotnie.
Obecnie nasza firma ma bardzo solidne zaplecze finansowe
pozwalające na międzynarodową ekspansję - powiedział Leo Blaabjerg Andersen z Royal Unibrew.
Do końca lipca 2005 r., w Krakowie zostanie utworzona nowa siedziba firmy, biuro Faxe Polska w Poznaniu zostanie zamknięte.
- Browary w Jędrzejowie (Strzelec) i Koszalinie (Brok) zapewniające razem wydajność produkcyjną około l miliona hektolitrów rocznie będą rozwijane. Firma Royal Unibrew Polska będzie zatrudniać 340 osób, w tym około 90 w dziale
sprzedaży i marketingu - powiedział Robert Papla, prezes Royal Unibrew Polska.
W 2004 roku firma Royal Unibrew osiągnęła przychód w wysokości prawie 400 mln euro. Do roku 2007 planowany jest wzrost przychodów do co najmniej 600 mln euro.
Gazeta Prawna

Robert Olesinski