Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Dojlidy. Siedmiokrotny wzrost sprzedaży Żubra

09.05.2004

O ponad 700 proc. wzrosła sprzedaż piwa marki Żubr od momentu przejęcia browaru Dojlidy przez Kompanię Piwowarską. Obecnie białostockie piwo znajduje się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedawanych marek w kraju.
Zmiana wizerunku marki, intensywny rozwój dystrybucji Żubra na terenie całej Polski, mnóstwo promocji konsumenckich wreszcie niezapomniana kampania reklamowa sprawiły, że wzrost sprzedaży Żubra w 2003 r. w porównaniu z rokiem 2002 roku wzrósł ponad siedmiokrotnie - z 55,5 tys. hl do 475 tys. hl. Obecnie miesięczna sprzedaż tej marki przewyższa roczną jej sprzedaż w 2002 roku.

- Według najbardziej aktualnych szacunków udział Żubra w krajowej sprzedaży piwa dochodzi do 5 proc., co oznacza, że plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedawanych piw w kraju - mówi Gary Cattel, prezes Dojlid. - Tak więc również dla Kompanii Piwowarskiej Żubr stanowi obecnie ważne narzędzie walki konkurencyjnej o udziały rynkowe i jest kluczową marką w naszym segmencie piw ekonomicznych, czyli tanich.

- Szacujemy, że Żubr dostępny jest w ok. 60 proc. wszystkich placówek handlujących piwem na terenie kraju - dodaje Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii. - Z badań marketingowych wynika, że ok. 20 proc. konsumentów spontanicznie wymienia Żubra jako znaną sobie markę piwa. Można więc powiedzieć, że z marki regionalnej stał się ogólnopolską.

Wraz z innymi firmowymi browarami (m.in. Tyskimi i Browarami Wielkopolskimi) Dojlidy wykazują obecnie największy i najbardziej intensywny wzrost spośród głównych uczestników rynku piwowarskiego w kraju. Od momentu przejęcia Kompania zainwestowała w białostocki browar kilkanaście milionów złotych. Zamontowano między innymi nową linię do rozlewu piwa w puszki o wydajności 36 tys. puszek na godzinę. Uruchomiono też instalację odzysku dwutlenku węgla, trzy nowe tanki pośredniczące o pojemności 2 tys. hl każdy. Powtórnie uruchomiono warzelnię Huppmana, co zwiększyło liczbę warek z ośmiu do 14. W tym roku Kompania zamierza rozbudować część chłodniczą browaru, poprawić jego zaopatrzenie w wodę i zmodernizować linię rozlewu. Dzięki nowym inwestycjom browar zyska nową powierzchnię magazynową wielkości 4 tys. mkw.

W ciągu czterech lat swej działalności Kompania Piwowarska zwiększyła udziały w rynku piwa w Polsce z ponad 22 proc. w 1999 roku do ok. 34 proc. w roku 2003 i sprzedaje ok. jedną trzecią ogólnej sprzedaży polskich browarów, wynoszącej ponad 28 mln hektolitrów.

Inwestorem strategicznym Kompanii Piwowarskiej jest międzynarodowy koncern piwowarski South African Breweries International (obecnie SABMiller), obecny na czterech kontynentach, w 24 krajach świata.
Gazeta Wyborcza

Marzena Szwaczko