Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Dojlidy zwiększają moce produkcyjne

14.05.2005

Ponad 60 mln zł na inwestycje i zwiększenie produkcji piwa do 2,5 mln hektolitrów - takie są najbliższe plany Kompanii Piwowarskiej wobec browaru Dojlidy.
Dojlidy należą do Kompanii Piwowarskiej od dwóch lat i przez cały ten czas były oczkiem w głowie lidera rynku piwnego.

Prawdziwą karierę zrobił okręt flagowy białostockiego browaru - piwo Żubr. Stał się drugą, po tyskim, najlepiej sprzedającą się marką piwa w kraju. Można więc mówić o sukcesie białostockich piwowarów, dzięki którym żubr z lokalnego piwa stał się marką rozpoznawalną i ogólnopolską.

To pozwoliło na inwestycje w białostockim zakładzie, m.in.: oddano do użytku unowocześnioną warzelnię, zmodernizowano butelkową linię rozlewniczą.

- A to nie koniec - zapowiada Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej. - W marcu tego roku browar zyskał cztery tanki do fermentacji piwa, które znacznie zwiększyły jego moce produkcyjne.

Trwają też prace wykończeniowe w nowej hali o powierzchni 6 tys. mkw., gdzie zainstalowano nową linię rozlewniczą o wydajności 60 tys. butelek na godzinę (niemal trzykrotnie większej niż ma obecna). Linia (warta 46 mln zł) do użytku zostanie oddana w lipcu. Pod koniec roku browarowi przybędzie dziesięć kolejnych tankofermentatorów, nowa warzelnia, przewidziana jest dalsza rozbudowa magazynów.

- Dzięki nowym inwestycjom browar, który obecnie produkuje 1,4 mln hl piwa, w ciągu dwóch lat zwiększy moce do 2,5 mln hektolitrów - zapowiada Kwiatkowski.

KP inwestuje również w jakość piwa - w minionym roku w białostockim browarze wdrożono system kontroli higieny HACCP, w lipcu tego roku zaś firma otrzyma ekologiczny certyfikat ISO 14000.

Dobra sprzedaż żubra to także efekt kondycji samej Kompanii Piwowarskiej. Spółka, należąca do koncernu SABMiller - rodem z RPA, jest od ubiegłego roku liderem w sprzedaży piwa na krajowym rynku (ma w nim ponad 35 proc. udziałów). Oprócz Dojlid ma jeszcze Tyskie Browary Książęce, Lech i browar w Tychach. W ciągu czterech lat Kompania zamierza wydać na inwestycje w sumie 280 mln zł.
Gazeta Wyborcza

Marzena Szwaczko