Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Dog in the Fog wychodzi z ukrycia

01.06.2007
Dog in the Fog wychodzi z ukrycia Dog in the Fog wychodzi z ukrycia

Pod koniec kwietnia 2007 Kompania Piwowarska odświeżyła markę piwa Dog in the Fog a 4 czerwca rozpoczyna nową kampanię reklamową.

Nowy Dog in the Fog przeznaczony jest w szczególności dla ludzi żyjących szybko, pod presją czasu, którzy mają ochotę zatrzymać się na chwilę i zrelaksować oraz spojrzeć na świat z przymrużeniem oka. Taka też jest marka Dog in the Fog, która nabrała teraz większego dystansu do życia i patrzy na świat z przymrużeniem oka, czego dowodem jest najnowszy, 30 sekundowy spot reklamowy przygotowany przez agencję PZL, współpracującą już wcześniej z marką.

Najważniejszą ideą związaną z Dog in the Fog, było „nie brać życia zbyt poważnie”. Wszystko, co wiązało się z komunikacją tej marki było nasycone inteligentnym humorem. To daje wielkie możliwości do rozwoju kreacji marki na tej bazie - mówi Cezary Filew z agencji PZL.– Kreacji pracującej nad kampanią zależało na pokazaniu dystansu do życia, ale nie chcieliśmy powiedzieć tego wprost - wyjaśnia. Dotychczas komunikacja marki wiązała się z hasłem „Nie bierzmy życia zbyt poważnie. Kreatywni z PZL wpadli na pomysł przekręcenia jednego słowa w tym haśle, żeby stało się ono ciekawsze, bo dwuznaczne. Użyto więc hasła „Nie odbierajmy życia zbyt poważnie” co stało się punktem wyjścia do dalszych pomysłów.”

Agencja wpadła na pomysł spotu reklamowego „Krzesło”. Występujący w nim „oprawcy” opowiadają w nim kawały skazanemu. Dopiero w połowie filmu dowiadujemy się, że krzesło, na którym siedzi „skazany”, to krzesło… elektryczne. Nie wiedzieliśmy jak ludzie na to zareagują, bo w Polsce jest bardzo poważny temat i nasze społeczeństwo nie jest jeszcze zbyt przygotowane na takie żarty. Udało nam się jednak utrzymać w konwencji i ukazać, że naszym celem jest rozbawienie widza - wyjaśnia Cezary Filew.Pomysł nowej kreacji polega na tym, aby odbiorcy odczuli stan ducha wiążący się z marką, która mówi, że nie „odbiera życia zbyt poważnie”, co też rekomenduje swoim konsumentom.

Kampania obecna będzie w wybranych stacjach telewizyjnych oraz Internecie.

W ramach kampanii została przygotowana również komunikacja z mediami informująca o nowym wizerunku marki, w której znany satyryk Henryk Sawka przygotował rysunek wyrażający jak złapać dystans do życia z Dog In the Fog. Według humorysty, Polacy mają zbyt mało dystansu do świata i nie bardzo jeszcze potrafią spojrzeć na niego z przymrużeniem oka, a według artysty, życia nie należy traktować zbyt poważnie.

Za całość kreacji odpowiada agencja PZL, media wykupił Starcom, a działania PR prowadzi agencja Euro RSCG Sensors.

 


***
Kompania Piwowarska jest częścią drugiego pod względem wielkości producenta piwa na świecie – SABMiller plc. Grupa obecna jest w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach, a jej portfel obejmuje ponad 150 silnych marek (m.in. Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Castle Lager). SABMiller plc jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 18,6 mld dolarów i wypracował zysk brutto 2,8 mld dolarów. Sprzedaż piwa wyniosła 216 mln hl.

Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Do portfela marek należy TYSKIE, ŻUBR, LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd’s, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku.

Marketing przy kawie