Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Dobra pogoda sprzyja dużym browarom

04.08.2006

Sprzedaż browarów w l półroczu wzrosła o 5,5 proc. Kompania Piwowarska umocniła się na pozycji lidera, Carlsberg czyści magazyny, a Żywiec zapewnia, że przestał tracić rynek.
Browary na półmetku roku mogą się pochwalić się 5,5-proc. wzrostem sprzedaży. Rynek krajowy wchłonął ponad 15,3 mln hektolitrów piwa. Po niezbyt dobrym I kwartale, kiedy
dynamika sprzedaży sięgnęła 3,9 proc., trzy wiosenne miesiące pozwoliły z większym optymizmem ocenić możliwości browarów w skali całego roku.
- W II kwartale sprzedaż wzrosła nam o 6,6 proc. Pomógł mundial, ale też moda na picie piwa i dobra pogoda. Chcielibyśmy, żeby roczna dynamika sprzedaży, utrzymała się na poziomie 3 proc. - mówi Paweł Sudoł ze stowarzyszenia
Browary Polskie, prezes Kompanii Piwowarskiej (KP).
KP (Żubr, Tyskie, Lech) sprzedała w I półroczu 5,8 mln hl,
o 11,6 proc. więcej niż rok temu. Wszystko wskazuje na to, że spółka ma pozycję lidera rynku - swoich wyników nie podała jeszcze Grupa Żywiec (Żywiec, Heineken, Warka Strong, Królewskie), największy krajowy konkurent KP.
Żywiec zapewnia, że poprawił sprzedaż i przestał tracić rynek.
- Przed rokiem nasza sprzedaż rosła wolniej niż cały rynek,
ale to się zmieniło - mówi Krzysztof Rut, rzecznik spółki.
Wzrostu sprzedaży nie zanotował Carlsberg (Carlsberg, Okocim, Zagłoba, Karmi). Spółka tłumaczy to wyprzedażą zapasów i wycofaniem się z kilku sieci handlowych private label.
- W II kwartale sprzedaliśmy 1,2 mln hl, a w całym półroczu
1,9 hl. Z browaru wyjechało mniej piwa, ale sprzedaż w sklepach nie spadła - zapewnia Marcin Piróg, prezes Carlsberg Polska.
Carlsberg i KP chwalą się wzrostem eksportu, ten segment
planuje też rozwijać kielecki Browar Belgia (Palm, Gingers, Wojak). To ułamek sprzedaży browarów - 270 tyś. hl w całym półroczu.
Polskich piw szuka stale rosnąca grupa Polaków pracujących
za granicą. Okres żniw w branży piwnej przypada na III
kwartał. Po zakończeniu mundialu producenci liczą zwłaszcza
na dobrą pogodę.
Gazeta Prawna

KATARZYNA KOZINSKA