Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Do końca roku powstanie 60 Piwiarni Warki

11.09.2008

Grupa Żywiec SA chce mieć do końca tego roku 60 Piwiarni Warki w całej Polsce. Właśnie uruchomiono pub w Warszawie.

Zadaniem tych lokali jest wzmocnienie marki Warka. Obecnie w Polsce działa 38 Piwiarni Warki, a do końca września ma powstać kolejnych pięć. Michał Kisielewicz, kierownik ds. rozwoju lokali wizerunkowych w Grupie Żywiec, tłumaczy, że inwestycja w sieć jest przede wszystkim inwestycją w wizerunek brandu. Joanna Nowakowska, senior brand manager marki Warka, dodaje, że brand ten wybrano do takiej promocji m.in. dlatego, że kojarzy się z towarzyskością, bliskością i sportowymi emocjami. Piwiarnie są wyposażone m.in. w ekrany plazmowe do oglądania wydarzeń sportowych.
Przedstawiciele Grupy Żywiec informują o 15-procentowym wzroście sprzedaży w lokalach sieci w pierwszej połowie 2008 roku w stosunku do tego okresu w ub.r. Piwiarnie Warki są prowadzone w oparciu o współpracę browaru z gastronomami. Otwarcie jednego pubu kosztuje 450 tys. zł netto, z czego 300 tys. zł netto wykłada Grupa Żywiec. Roczny przychód netto ze sprzedaży w piwiarni wynosi 600 tys. zł, a roczny zysk netto gastronoma z uwzględnieniem amortyzacji to ok. 100 tys. zł.



(TW) Press.pl