Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Debiut Jasnego Pełnego

25.04.2002

Browar w Okocimiu opuszczają od kilku dni pierwsze partie wprowadzanego właśnie na rynek piwa jasnego pełnego. Rozpoczęcie jego produkcji poprzedziły inwestycje w browarze opiewające na dziesiątki milionów złotych.
Pod koniec ubiegłego tygodnia Grupa Piwowarska Carlsberg Okocim S.A. rozpoczęła wprowadzanie do sieci sprzedaży piwa Okocim Jasne Pełne. - To powrót do polskich korzeni i tradycji, dzięki której marka Okocim trwa do dziś - twierdzi rzecznik prasowy Carlsberg Okocim Melania Stohnij - Z badań wynika, że konsumenci najchętniej sięgają po piwo jasne pełne.
Uruchomienie produkcji nowego piwa poprzedziły duże inwestycje na terenie okocimskiego browaru. W nowe urządzenie i instalacje zainwestowano tu w ostatnich miesiącach 74 miliony złotych. Firma zafundowała sobie całkowicie nową warzelnię. Na terenie browaru zainstalowano także ogromne, doskonale widoczne z daleka, tankofermentatory. W zakładzie uruchomiony został nowoczesny, oszczędny system energetyczny. Wreszcie nowa linia produkcyjna zainstalowana została w starym, zabytkowym budynku warzelni. Jak nas poinformowano, na tym nie zakończą się prace modernizacyjne w browarze.
Szefowie Carlsberg Okocim S.A. twierdzą, iż Okocim Jasne Pełne będzie flagowym produktem marki Okocim. Między innymi za jego sprawą spółka zamierza powiększyć swój udział w rynku piwowarskim w Polsce. - Marka Okocim zasługuje na to, by na polskim rynku zajmować niekwestionowaną czołową pozycję i tak na pewno wkrótce się stanie - uważa dyrektor ds. marketingu w Carlsberg Okocim S.A. Tomasz Ziółkowski.
Po ostatnich fuzjach grupy z browarami Bosman i Kasztelan oraz w efekcie finalizowania transakcji z Bittburgerem dotyczącej pozyskania Piasta, Carlsberg Okocim ma 15-procentowy udział w rynku piwa w kraju.
Gazeta Krakowska

(ans)