Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Co trzecie piwo z Żywca

20.02.2008
Co trzecie piwo z Żywca Co trzecie piwo z Żywca

Grupa Żywiec może zaliczyć miniony rok do udanych: co trzecia butelka piwa kupiona w Polsce była wyprodukowana przez ten właśnie koncern.

- W minionym roku odnotowaliśmy ponad 8-proc. wzrost produkcji. To znaczący sukces, zwłaszcza że trzy lata wcześniej mieliśmy wzrost na poziomie dwóch procent – mówi Chris Barrow, prezes Grupy Żywiec. Do portfolio tego producenta należą dwie najsilniejsze marki w segmencie piwa premium: Żywiec na rynku krajowym oraz Heineken na światowych rynkach. Obie marki uzyskały w ubiegłym roku wzrost przewyższający średni wskaźnik rynku w Polsce. Żywiec produkuje i wzmacnia rynkowo również regionalne marki, jak Specjal, Tatra, a przede wszystkim Królewskie.
Silnym atutem tego producenta jest eksport piwa. – Poza tradycyjnymi rynkami, jak USA, Wielka Brytania czy Niemcy, zaistnieliśmy na rynkach wschodzących. Łącznie eksportujemy nasze piwo do ponad 20 krajów. Dynamika eksportu przekroczyła w ubiegłym roku 50 proc. – mówi Chris Barrow. Poza promowaniem nowych produktów (wprowadzone przed rokiem na rynek: Heineken w tłoczonej puszce, pięciolitrowe opakowanie „draught keg” twego piwa), marka wzmacnia swój wizerunek, angażując się też w eventy. Najważniejszym z nich jest Heineken Open’er Festiwal.
W tym roku najważniejszymi inwestycjami będą: otwarcie centrum finansowego Grupy Żywiec w Bielsku-Białej, a także finalizacja inwestycji unowocześniających poszczególne browary – w Żywcu, Warce, Elblągu i Leżajsku.
Można dziś powiedzieć, że rynek piwa w Polsce w dużej mierze został podzielony przez dwóch producentów. W segmencie premium króluje marka Żywiec, a wśród produktów ze średniej półki, marki Kompanii Piwowarskiej: Tyskie i Żubr.

(KR), Brief.pl