Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Carlsberg Polska sprzedał w 2006 roku 4 mln hl piwa

07.02.2007

Carlsberg Polska sprzedał w 2006 roku ponad 4 mln hektolitrów piwa wobec 4,3 mln sprzedanych w 2005 roku. Udział spółki w rynku piwa w Polsce wyniósł pod koniec 2006 roku około 14 proc.

Na koniec ubiegłego roku nasz udział w rynku wynosił około 14 proc. - powiedziała dziennikarzom Melania Popiel z Carlsberg Polska po środowej konferencji.

Spółka poinformowała, że w styczniu tego roku sprzedaż, liczona wolumenowo, wzrosła o 60 proc. w porównaniu ze styczniem 2006 roku.

Według spółki, na zmniejszenie sprzedaży w 2006 roku miały wpływ decyzje, jakie podjęła spółka, mające na celu uporządkowanie sprzedaży.

Carlsberg zrezygnował w 2006 roku ze współpracy z sieciami handlowymi, gdzie sprzedawał piwo pod prywatnymi markami. Spółka chciała w ten sposób zapewnić odpowiedni poziom mocy produkcyjnych dla marek należących do Carlsberg Polska.

Dodatkowo, spółka postanowiła zmniejszyć zapasy znajdujące się u dystrybutorów. Dzięki podjętym działaniom, poziom zapasów zmniejszył się w 2006 roku o ponad połowę.

Według spółki, największa marka w portfelu Carlsberg Polska, Harnaś, posiada obecnie 3 proc. udziału w całym rynku piwa w Polsce, licząc wartość sprzedaży.

Sprzedaż Harnasia wyniosła w 2006 roku około 1 mln hektolitrów, wobec około 900 tys. hektolitrów w 2005 roku - powiedziała Popiel.

Spółka chce, by w kilka lat Harnaś zajął pozycję lidera wśród piw segmentu tzw. lower mainstream, w którym znajdują się także: Żubr należący do Kompanii Piwowarskiej, Tatra Pils należąca do Żywca oraz marki regionalne.

Według danych AC Nielsen, obecnie, liderem w tym segmencie, licząc wartość sprzedaży, jest Żubr (10,4 proc. udziału), a na drugim miejscu znajduje się Tatra Pils (5,8 proc.). Harnaś zajmuje trzecią pozycję.


 

Wirtualna Polska


 

PAP