Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Carlsberg Polska spodziewa się wzrostu udziału w rynku do 15% w 2006 r.

22.02.2006

Carlsberg Polska spodziewa się, że w tym roku zanotuje wzrost udziałów rynkowych do 15% z 14% zanotowanych w 2005 roku, zapowiedział we wtorek prezes spółki Marcin Piróg. Do końca 2010 roku spółka ma osiągnąć 20% udział w rynku.
"W tym roku chcemy wyprodukować o 300 tys. hl piwa więcej. To z pewnością będzie miało bezpośrednie przełożenie na zysk, a także wzrost naszych udziałów w rynku" - powiedział Piróg podczas konferencji prasowej.

Piróg prognozuje, że cały rynek piwny wzrośnie w tym roku o 2-3%.

"Wiele z pewnością będzie zależało od tego, jakie lato będziemy mieli w tym roku w Polsce" - dodał prezes.

Carlsberg Polska w ubiegłym roku zanotował 65 mln zł zysku netto wobec 5 mln zł zanotowane w 2004 roku. Przychody spółki wyniosły 845 mln zł wobec 784 mln zł.

"Z naszą centralą głównie rozliczamy się na podstawie zysku operacyjnego, który w 2005 roku wyniósł 115 mln zł wobec 44 mln zł w analogicznym okresie 2004 roku" - dodał Piróg.

W 2005 roku spółka sprzedała 4,3 mln hl piwa wobec 4 mln hl zanotowanych w 2004 roku.

W ubiegłym roku Carlsberg Polska wprowadziła 6 nowych produktów.

"W ciągu kilku tygodni przedstawimy dwa nowe produkty i to z pewnością nie będzie koniec w tym roku" - powiedział prezes.

Piróg nie chciał ujawnić dalszych szczegółów dotyczących wprowadzenia nowych produktów.

"Na inwestycje kapitałowe zamierzamy w tym roku przeznaczyć około 150 mln zł. Z tej kwoty większość pochłonie rozbudowa naszych mocy produkcyjnych w browarach w Brzesku i Sierpcu" - dodał prezes.

Pierwszą pozycję na rynku piwnym w Polsce zajmuje Kompania Piwowarska z 37,1% udziału. Na drugim jest Grupa Żywice z 33,3%, a na trzecim Carlsberg Polska z 14,1% udziałem.
Gazeta Wyborcza

ISI