Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Carlsberg Polska może zostać strategicznym sponsorem Śląska

21.09.2005

PIŁKA NOŻNA. Znana firma Carlsberg Polska, produkując m.in. piwo Piast, może zostać strategicznym sponsorem piłkarzy Śląska Wrocław. - Potwierdzam, że prowadzimy rozmowy ze Śląskiem - mówi Leszek Siwecki, rzecznik firmy.
Zespół Śląska Wrocław jest rewelacją rozgrywek II ligi piłkarskiej, po ośmiu kolejkach spotkań wrocławianie wraz z Jagiellonią Białystok są na czele tabeli. Od niedawna głównym właścicielem klubu jest biznesmen Edward Ptak, który w znacznej części utrzymuje zespół. Jednak drużyna piłkarska nie ma innych sponsorów i reklamodawców, a na koszulkach piłkarzy Śląska nie widnieje ani jedna reklama (poza firmą Garman, w której strojach grają zawodnicy). Już wkrótce sytuacja może się zmienić, gdyż działacze Śląska prowadzą zaawansowane rozmowy z browarem Carlsberg Polska, produkującym znane we Wrocławiu piwo Piast.

- Dwa tygodnie temu spotkaliśmy się pierwszy raz z panem Edwardem Ptakiem i prezesem klubu panem Sobańskim - opowiada Leszek Siwecki, rzecznik prasowy Carlsberg Polska. - Rozmawialiśmy o obecnej sytuacji Śląska, ale przede wszystkim o jego perspektywach na przyszłość. Zwracamy uwagę na wiele rzeczy związanych z klubem, choćby fakt stosunków na linii władze miasta - klub. Oczywiście rozmowy dotyczyły możliwości sponsorowania zespołu piłkarskiego Śląska przy równoczesnej reklamie piwa marki Piast. Na razie żadne ostateczne decyzje nie zapadły, ale nie ukrywam, że negocjacje są dość zaawansowane - podkreśla Leszek Siwecki.

- Rzeczywiście, prowadzimy rozmowy na temat sponsora strategicznego z Carlsbergiem, ale i dwoma innymi firmami, których nazw nie mogę na razie ujawnić - mówi Rafał Sobański, prezes Śląska. - Zobaczymy, kto zaproponuje nam najlepsze warunki finansowe. Aspiracje kibiców są duże, piłkarze chcieliby zarabiać większe pieniądze, a Śląsk wciąż ma duże długi, więc pozyskanie sponsora strategicznego jest szalenie ważne. Myślę, że w ciągu najbliższych dwóch tygodni wszystko powinno się wyjaśnić - podkreśla Sobański.

W przeszłości Piast już reklamował się na koszulkach piłkarzy Śląska, było to w końcówce lat 90. i na początku 2000 roku, gdy drużyna również występowała w II lidze. Gdy przez pewien okres właścicielem browarów Piast był Ryszard Varisella, rozważał on możliwość przejęcia większościowych udziałów w piłkarskim Śląsku. Ostatecznie do tego nie doszło.

- W strategii firmy nie zakładamy wejścia do klubu sportowego jako współwłaściciele. Interesuje nas tylko sponsoring i reklama. Zaznaczam jednak, że my działamy długofalowo i jeśli dojdzie do porozumienia, to chcemy związać się ze Śląskiem na kilka lat. Dodam tylko, że w naszych rozmowach nie stawiamy żadnych warunków w stylu: musi być awans i bardzo wysokie miejsce w I lidze - tłumaczy rzecznik firmy Carlsberg Polska.

Ewentualne porozumienie szefów Śląska z właścicielami Carlsberg Polska może spowodować, że zwiększy się budżet wrocławskiego klubu, co pozwoli wzmocnić kadrowo zespół. Wówczas walka o awans do ekstraklasy stałaby się całkiem realna.

Rzecznik firmy Carlsberg Polska pytany o przewidywalny czas podpisany umowy, nie udziela konkretnej odpowiedzi.

- Na razie we Wrocławiu panuje euforia, gdyż zespół gra dobrze i zajmuje wysokie miejsce w tabeli. Ale rozmowy biznesowe mają to do siebie, że dwie firmy muszą dojść do pełnego porozumienia i podjąć sensowne, przemyślane decyzje. Wierzę, że wkrótce dojdziemy do porozumienia - kończy Leszek Siwecki.
Gazeta Wyborcza

Artur Brzozowski