Budweiser wchodzi do Polski
27.01.2005
Anheuser-Busch, czołowy koncern piwowarski na świecie, wprowadza na polski rynek piwo Bud. Importerem jest Grupa Żywiec.
W Stanach Zjednoczonych piwo to znane jest jako Budweiser.
W Polsce sprzedawane będzie pod nazwą potocznie używaną za oceanem - Bud. Spowodowane jest to najprawdopodobniej
chęcią uniknięcia komplikacji prawnych. Od lat toczy się spór o prawa marki Budweiser między Anheuser-Busch a browarem w czeskich Budziejowicach. Ten ostatni produkuje piwo Budejovicky budvar, poza Czechami znane właśnie jako Budweiser.
Bud jest najlepiej sprzadającym się piwem na świecie. Piwo, które trafi do naszego kraju jest warzone i rozlewane
w Anheuser-Busch w Wielkiej Brytanii. W Polsce dystrybucję
powierzono firmie Żywiec Trade Holding.
- Polska to rynek strategiczny. To daje nam fantastyczną
możliwość sprzedaży - mówi Andrew J. Day, wiceprezes i dyrektor generalny Anheuser-Busch Europę Ltd.
Bud jest produkowane od 1876 r. przy pomocy unikalnego
procesu starzenia z użyciem drewna bukowego. To pozwala uzyskać naturalny sposób filtrowania i nasycania złocistego napoju dwutlenkiem węgla.
Koncern Anheuser-Busch ma siedzibę w St. Louis, w stanie
Missouri w USA. Firma posiada udział w światowym rynku sięgający 11 proc. W 2003 r. koncern zanotował sprzedaż 130,3 mln hektolitrów. Dla porównania - ubiegłoroczna
sprzedaż piwa w Polsce nie przekroczyła 27 mln
hektolitrów. Groupa Żywiec nie chce jeszcze zdradzić, w jaki
sposób nowa marka będzie promowana w Polsce.
W Polsce sprzedawane będzie pod nazwą potocznie używaną za oceanem - Bud. Spowodowane jest to najprawdopodobniej
chęcią uniknięcia komplikacji prawnych. Od lat toczy się spór o prawa marki Budweiser między Anheuser-Busch a browarem w czeskich Budziejowicach. Ten ostatni produkuje piwo Budejovicky budvar, poza Czechami znane właśnie jako Budweiser.
Bud jest najlepiej sprzadającym się piwem na świecie. Piwo, które trafi do naszego kraju jest warzone i rozlewane
w Anheuser-Busch w Wielkiej Brytanii. W Polsce dystrybucję
powierzono firmie Żywiec Trade Holding.
- Polska to rynek strategiczny. To daje nam fantastyczną
możliwość sprzedaży - mówi Andrew J. Day, wiceprezes i dyrektor generalny Anheuser-Busch Europę Ltd.
Bud jest produkowane od 1876 r. przy pomocy unikalnego
procesu starzenia z użyciem drewna bukowego. To pozwala uzyskać naturalny sposób filtrowania i nasycania złocistego napoju dwutlenkiem węgla.
Koncern Anheuser-Busch ma siedzibę w St. Louis, w stanie
Missouri w USA. Firma posiada udział w światowym rynku sięgający 11 proc. W 2003 r. koncern zanotował sprzedaż 130,3 mln hektolitrów. Dla porównania - ubiegłoroczna
sprzedaż piwa w Polsce nie przekroczyła 27 mln
hektolitrów. Groupa Żywiec nie chce jeszcze zdradzić, w jaki
sposób nowa marka będzie promowana w Polsce.
Życie Warszawy
HENRYK A. SADOWSKI