Browary zachęcają na opakowaniach piwa do trzeźwości za kierownicą
Symbol "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" znajdzie się na butelkach i puszkach piwa produkowanych w Polsce przez firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie: Kompanię Piwowarską SA, Grupę Żywiec SA, Carlsberg Polska SA oraz Royal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynku piwa w Polsce. Browary te podpisały "Porozumienie" regulujące zasady stosowania na opakowaniach piwa hasła przypominającego o trzeźwości za kierownicą.
Liczne badania marketingowo-konsumenckie przeprowadzane przez browary dowiodły, że komunikat w pierwszej osobie dotyczący nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu na opakowaniu piwa jest wiarygodny i ma potencjał do zmiany zachowań kierowców. Dlatego hasło "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" oceniono jako bardzo trafne i czytelne, a symbol na opakowaniu jest jego naturalnym przypomnieniem. - Udostępnienie przez producentów części etykiety piwa po to, żeby umieścić na niej symbol zachęcający do trzeźwości za kierownicą nie jest działaniem jednorazowym, tylko będzie stałym elementem opakowań jednostkowych piwa i jednocześnie integralną częścią prowadzonych przez nas działań edukacyjnych - informuje Danuta Gut, dyrektor biura zarządu ZPPP Browary Polskie.
Przedsięwzięcie jest bowiem dopełnieniem realizowanej przez przemysł piwowarski długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym również nieprowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Browary Polskie od dwóch lat prowadzą we współpracy z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Policją kampanię "Prowadzący - niepijący". Projekt skierowany jest do młodych kierowców i opiera się na interaktywnych animacjach, prowadzonych w pubach, klubach i dyskotekach przez specjalne przeszkolone zespoły animatorów. Działaniom edukacyjnym w lokalach towarzyszą kontrole trzeźwości kierowców prowadzone przez wydziały ruchu drogowego Policji. Takie akcje zostały dotychczas zorganizowane w Łodzi, Poznaniu, Krakowie, Katowicach i Warszawie, a wzięło w nich udział ponad 60 tys. osób.
- Wierzymy, że tylko połączenie bezpośredniej, interaktywnej edukacji, którą prowadzimy w pubach i klubach z komunikacją na etykietach produktu będzie skuteczniej oddziaływać na konsumenta - z jednej strony zwiększając świadomość problemu, jakim jest prowadzenie pojazdów po alkoholu, z drugiej strony - zmniejszając społeczną akceptację dla tego rodzaju zachowań" - dodaje Danuta Gut.
Butelki i puszki, z symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" będą dostępne na półkach sklepowych sukcesywnie od 1 kwietnia. Natomiast kolejna faza kampanii "Prowadzący - niepijący" planowana jest od 18 kwietnia, tym razem w Lublinie. Działania będą następnie kontynuowane w kolejnych miastach, między innymi w Trójmieście i Olsztynie. Rezultatem prowadzonej kampanii edukacyjnej będzie stworzenie internetowego Klubu Odpowiedzialnego Kierowcy, sygnowanego symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" - tym samym, który jest na etykietach piwa.
Wirtualnemedia.pl