Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Browar sponsorem Widzewa!

04.03.2006

"Gazeta" dowiedziała się, że widzewiacy będą reklamować na koszulce Carlsberg.
Poszukiwanie sponsora, którego logo znajdzie się na koszulkach, trwały od dawna. - Rozmowy są w toku - powtarzał Władysław Puchalski, prezes Widzewa. - Dopóki nie podpiszemy dokumentów nie ujawnimy nazwy firmy, z którą rozmawiamy.

Dowiedzieliśmy się, że chodzi o duński koncern Carlsberg. Rozmowy są już na ukończeniu, a grupa piwowarska według naszych informacji zdecydowała, że będzie sponsorować widzewskich piłkarzy. Do uzgodnienia pozostały jedynie szczegóły. Oficjalne podpisane umowy powinno nastąpić w przyszłym tygodniu.

Browar Carlsberg jest znany na świecie z tego, że sponsoruje i reklamuje się na imprezach piłkarskich. Od wielu lat reklama Carlsberga widnieje na koszulkach FC Liverpool, triumfatora ostatniej edycji Ligi Mistrzów z Jerzym Dudkiem w składzie. Browar był również jednym z głównych sponsorów ostatnich piłkarskich mistrzostw Europy w Portugalii, a także rozgrywek o Puchar UEFA. W sporcie obecny jest od 1979 roku.

W Polsce reklamuje swoje marki na koszulkach piłkarzy Pogoni Szczecin (Bosman) i Śląska Wrocław (Piast). W Łodzi nie ma żadnej lokalnej marki, dlatego na koszulkach widzewiaków znajdzie się logo Carlsberga, takie samo jak na trykotach graczy FC Liverpool.

Reklama browaru już drugi raz w historii znajdzie się na koszulkach piłkarzy Widzewa. Siedem lat temu sponsorem klubu był wrocławski Piast, który wtedy nie należał jeszcze do grupy Carlsberga. Pomoc finansowa Widzewowi opłaciła się wtedy Piastowi, bo sprzedaż piwa tej marki wzrosła o 60 proc.

Suma jaką koncern przekaże na finansowanie lidera II ligi na razie jest tajemnicą. Mówi się jednak, że może być wyższa niż w Śląsku. Tam umowa z Calsbergiem została podpisana na rok z opcją przedłużenia o dwa lata. Na konto klubu trafia 300 tys. zł na sezon i kolejne 100 tys. po awansie do ekstraklasy. Przez trzy lata wrocławski klub może więc wzbogacić się o milion złotych. Podobno Widzew ma dostawać więcej niż Śląsk.

Ale to nie koniec chętnych do sponsorowania czterokrotnego mistrza Polski. Niedawno, przy okazji odsłonięcia w holu budynku klubowego pamiątkowej tablicy, prezes Puchalski pokazywał pod emblematem Widzewa wolne miejsce. - Znajdą się tutaj loga naszych dwóch głównych sponsorów - twierdził. "Gazeta" dowiedziała się, że równolegle z Carlsbergiem trwają rozmowy z dużą firmą AGD. Nie jest nią jednak włoski Indesit, który w Łodzi produkuje kuchenki i lodówki.

Grupa piwowarska Carlsberg

Skupia browary: Okocim Brzesko, Bosman Szczecin, Piast Wrocław i Kasztelan Sierpc. Produkuje piwa marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast, Volt.

Carlsberg ma trzecią pozycję w swojej branży w Polsce. Liderem rynku jest Kompania Piwowarska, tuż za nią jest Żywiec.

Carisberg Polska liczy, że w tym roku zwiększy udziały w rynku piwa z 14 do 15 proc. Do końca 2010 r. udziały mają wzrosnąć do 20 proc. W 2005 r. spółka sprzedała 4,3 mln hl piwa. Zarobiła netto 65 mln zł, o 60 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przychody wzrosły z 784 mln zł do 845 mln zł.

Gazeta Wyborcza

derdzik