Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Browar da kasę na ligę, będzie T-Mobile?

09.01.2009

Czy już wkrótce nasza liga zmieni nazwę na "T-Mobile Ekstraklasę"? Wydaje się, że najbliżej do takiego właśnie scenariusza – pisze dziennik Sport. Na razie sponsorem technicznym zostanie Grupa "Żywiec".

- Rozmawiamy z trzema firmami – bardzo enigmatycznie mówi rzecznik prasowy "Ekstraklasy” SA, Adrian Skubis na temat sponsora strategicznego ligi.Nic więcej w zasadzie zdradzić nie chce. Może poza tym, że mowa jest przede wszystkim o umowie – w tej chwili – dwuipółletniej. Wedle pierwotnych zamierzeń, miałaby ona być równa (czasowo) kontraktowi z Canal+, tymczasem połówkę z trzech „wykupionych” przez stację sezonów mamy już za sobą. 

Wydaje się – aczkolwiek to tylko niepotwierdzone spekulacje – że najbliżej obecnie do scenariusza pod hasłem "Era Ekstraklasa”. Lub – ze względu na bardzo możliwą zmianę nazwy operatora – "T-Mobile Ekstraklasa”. Nikt jednak precyzyjnie nie potrafi wskazać ani kwoty, na jaką miałby opiewać kontrakt, ani momentu, w którym zostanie podpisany i wejdzie w życie. Lub też – co dla klubów najważniejsze – w którym zaczną spływać na ich konta pierwsze kwoty z tytułu zawarcia tejże umowy.

Znacznie mniej znaków zapytania mamy w kwestii tzw. sponsora technicznego ligi. – I nie chodzi tu wcale – jak czasami rozumieją to kibice, przyzwyczajeni do takiego odbierania tej nazwy w przypadku klubów – o firmy dostarczające sprzęt czy piłki. Te ostatnie – na mocy kontraktu z "Ekstraklasą” SA – przez dwa kolejne sezony dostarcza PUMA.

– Pakiet sponsora technicznego wydzieliliśmy zaś z całości praw sponsora strategicznego – tłumaczy Adrian Skubis.

Sponsor techniczny będzie mieć na przykład prawo do ustawiania swych elementów reklamowych za narożnikami boiska (z poprzednich sezonów pamiętamy stojące w tych miejscach sześciany z napisem Orange), a także do wielu elementów graficznych na ekranie telewizyjnych podczas relacji z meczów.

– Czyli przy "belkach” nad składami, przy nazwiskach zawodników, wyświetlanych po bramkach czy kartkach, itp. – tłumaczy rzecznik spółki organizującej rozgrywki.
Choć w tym przypadku równie ciężko uzyskać jednoznaczne i oficjalne potwierdzenie tej informacji, z dużą pewnością napisać możemy, że pakiet ów nabyła już Grupa "Żywiec”.

Podpisanie stosownej umowy (której kwota znów objęta jest tajemnicą handlową) nastąpić ma jeszcze przed rozpoczęciem rundy wiosennej! Nim jednak to nastąpi, konieczne jest doprecyzowanie niektórych warunków i szczegółów kontraktu.

O ile bowiem z klubami typu Lech czy Legia problemu nie ma – mają indywidualne kontrakty sponsorskie z markami należącymi do Grupy "Żywiec”, czyli z "Warką” i "Królewskim” - o tyle w innych przypadkach produkty sponsora technicznego są konkurencyjne do produktów reklamowanych dotąd na koszulkach przez kluby. Tak jest chociażby z Górnikiem Zabrze i jego "Karpackim” na piersiach piłkarzy.

Dariusz Leśnikowski/Sport

Wirtualna Polska wp.pl