Browar Tyski nocą
Oferta nocnego zwiedzania Browaru w Tychach to letnia atrakcja, która dostępna będzie od 23 czerwca do 1 września br., w każdy piątkowy i sobotni wieczór. Oprócz spaceru przez nocny Browar goście będą mieli okazję zwiedzić jedyne w Polsce Tyskie Muzeum Piwowarstwa, a następnie napić się piwa w pubie w podziemiach Muzeum. To już trzecia edycji popularnej letniej akcji Tyskiego Muzeum Piwowarstwa. W ubiegłym roku kilkanaście letnich spektakli Nocnego Zwiedzania obejrzało blisko 1000 osób, a zainteresowanie konkursowymi wejściówkami było kilkukrotnie większe.
Zwiedzających wita Klucznik, który przez kolejne kilkadziesiąt minut będzie prowadził gości wśród zabytkowych budynków Browaru Książęcego. Goście z latarniami ruszają na teren Browaru gdzie czekać na nich będzie szereg tajemniczych postaci, ściśle związanych z dawnymi dziejami tego zakładu. Pojawi się na pewno sam Stary Książę – Jan Henryk XI, który przywita gości w Browarze. W zabytkowej warzelni spotkać można będzie Starego Piwowara, który wtajemniczy gości w tajniki piwowarskiego kunsztu, dzieląc się przy tym wieloma anegdotami, a kawalkada browarowych duchów wyjdzie gościom na spotkanie.
Natomiast w Muzeum czekają na zwiedzających nowe elementy ekspozycji w tym: piwa z całego świata z browarów należących do grupy SABMiller (do której należy Kompania Piwowarska S.A.), a są tu okazy z Malawi, Peru, Ekwadoru czy Chin. Nowością jest również kilkadziesiąt pięknych kufli ceramicznych z końca XIX i z XX wieku jak również prezentacja zabytkowych tablic reklamowych Browaru Książęcego i dawnego Browaru Obywatelskiego.
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc i terminów, udział w nocnym zwiedzaniu objęty jest specjalnym konkursem, do którego Muzeum zaprasza wszystkie osoby pełnoletnie. Szczegóły konkursu SMS-owego, w którym nagrodami będą podwójne wejściówki na nocne spektakle poznać można odwiedzając począwszy od piątku 15 czerwca stronę nocnezwiedzanie.kp.pl.
Patronami medialnymi akcji są: Polskie Radio Katowice oraz Dziennik Zachodni.
***
SABMiller – drugi na świecie producent piwa Kompania Piwowarska jest częścią drugiego pod względem wielkości producenta piwa na świecie – SABMiller plc. Grupa obecna jest w ponad 60 krajach na sześciu kontynentach, a jej portfel obejmuje ponad 150 silnych marek (m.in. Pilsner Urquell, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Castle Lager). SABMiller plc jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 18,6 mld dolarów i wypracował zysk brutto 2,8 mld dolarów. Sprzedaż piwa wyniosła 216 mln hl.
Kompania Piwowarska jest największym i najbardziej zyskownym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesna technologia i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie (World Class Manufacturing) gwarantują najwyższą jakość jej produktów. Do portfela marek należy TYSKIE, ŻUBR (druga marka w Polsce pod względem wielkości sprzedaży), LECH, Dębowe Mocne, Pilsner Urquell, Redd’s, Dog in the Fog, Miller Genuine Draft oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska powstała w 1999 roku w wyniku połączenia Tyskich Browarów Książęcych i Lech Browary Wielkopolski. W roku 2003 do Kompanii dołączył Browar Dojlidy w Białymstoku.
W roku finansowym zakończonym 31 marca 2007 Kompania Piwowarska osiągnęła przychody w wysokości 4,4 mld złotych wypracowując zysk netto 693 mln zł. Wielkość sprzedaży wyniosła ponad 13 mln hektolitrów piwa.
Marketing przy kawie