Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Browar Piast sponsorem IV ligi piłkarskiej

15.03.2006

Piłka nożna. Browary Dolnośląskie "Piast" z grupy Carlsberg Polska zostały oficjalnie sponsorem dolnośląskiej IV ligi piłkarskiej. Umowa została podpisana do końca tego sezonu, ale na razie ma z niej skorzystać tylko kilka klubów.
Piast IV liga dolnośląska - tak od dziś nazwane będą piłkarskie rozgrywki w tej lidze. We wtorek przedstawiciele Dolnośląskiego Związku Piłki Nożnej na specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej podpisali umowę sponsorską z firmą Carlsberg Polska. Na razie będzie ona obowiązywać do końca tego sezonu.

- Nie wykluczamy, że przedłużymy ją na kolejne lata - mówił dyrektor DZPN-u Andrzej Padewski.

W tej rundzie na umowie ze sponsorem skorzystają tylko cztery kluby. - Dla trzech najlepszych zespołów po rundzie wiosennej ufundujemy komplet strojów sportowych, a dla drużyny grającej najbardziej fair przygotowana jest również nagroda niespodzianka - tłumaczyła Agnieszka Cur, menedżer marki Piast w Carlsberg Polska.

Pozostałe kluby mają otrzymać środki od sponsora dopiero w przyszłym sezonie, o ile oczywiście umowa zostanie przedłużona. - Chcemy, aby od przyszłorocznych rozgrywek każdy klub otrzymywał na starcie ligi jakieś pieniądze. Choćby były to kwoty, które pokryłyby wartość tak zwanego startowego [około 2000 zł - red.] - tłumaczy Padewski.

Już od tej rundy na stadionach wszystkich klubów mają być rozmieszczone bannery reklamowe sponsora. Nie wszystkim jednak ten pomysł się podobał. Wątpliwości miał wiceprezes BKS-u Bolesławiec Jacek Szymczak

- Ta umowa jest dobra dla klubów większych i silniejszych, ale co mają zrobić takie małe kluby jak nasz. My nawet stadionu swojego nie mamy, bo użycza go nam MOSiR. I jeśli bannery będą tam postawione, to pieniądze nie trafią do naszego klubu - martwił się Szymczak

- Nie dopuścimy do tego, aby pieniądze z umowy trafiały gdzie indziej niż do klubów - zapewnia Padewski. - Jeśli będą jakieś kłopoty, to bannery nie muszą być obecne na każdym stadionie, ale wtedy kluby muszą liczyć się z tym, że nie będą uczestniczyły w podziale pieniędzy - dodaje.

- Będziemy rozmawiać z przedstawicielami klubów, aby wspólnie wypracować umowę dobrą dla każdej ze stron - zapewniała Agnieszka Cuk.

Przedstawiciele DZPN-u zapewniają, że umowa z Browarami Carlsberg nie jest jedyną, jaką związek zamierza zawrzeć w tym sezonie. - Mamy już sponsora dla ligi okręgowej, podpiszemy także umowę z firmą, która będzie reklamować się na strojach sędziów.

Pomysł ze sponsorowaniem IV ligi nie jest pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem Browarów Carlsberg. Na podobnych zasadach funkcjonują rozgrywki IV ligi zachodniopomorskiej, gdzie promowana jest marka piwa Bosman.

- Tam ten sponsoring się sprawdził. Mamy nadzieję, że i na Dolnym Śląsku ta umowa przyniesie korzyści - komentowała Jagoda Jastrzębska, specjalista ds. komunikacji w Carlsberg Polska SA.
Gazeta Wyborcza

Dariusz Kopeć