Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Browar Carlsberg sponsorem IV ligi piłkarskiej

10.03.2006

Piłka nożna. Browary Carlsberg Polska zainwestują w dolnośląską IV ligę piłkarską. Kluby w większości z małych miasteczek naszego regionu będą promować markę piwa Piast.
- Naszym klubom nie chcemy tylko zabierać pieniędzy, ale zamierzamy także im je dawać - mówi Andrzej Padewski, dyrektor Dolnośląskiego Związku Piłki Nożnej.

Związek w najbliższych dniach chce podpisać umowę reklamową z browarem Carlsberg Polska, który ma zostać sponsorem rozgrywek dolnośląskiej IV ligi. Kluby mają promować markę piwa Piast. Na 14 marca zaplanowane jest spotkanie sponsora z przedstawicielami klubów i wówczas prawdopodobnie wszystko będzie już jasne.

Na razie nie wiadomo dokładnie, jak będzie wyglądała współpraca między obiema stronami. - Jest kilka opcji. Jeszcze nie wiadomo, na którą się zdecydujemy - mówi Padewski. - Albo będziemy nagradzać czołowe drużyny IV ligi, albo pieniądze rozdysponujemy po wszystkich klubach.

W zamian marka piwa Piast będzie eksponowana na stadionach IV-ligowych drużyn, które w większości znajdują się w małych miasteczkach z liczbą mieszkańców nieprzekraczającą 40 tysięcy. Wyjątkami są liczący ponad 100 tysięcy ludzi Wałbrzych oraz 80-tysięczne Świdnica i Lubin. Niewykluczone, że marka Piast zostanie dołączona do nazwy rozgrywek.

Pomysł ze sponsorowaniem rozgrywek IV ligi piłkarskiej nie jest czymś nowym w polskiej piłce nożnej. Już od zeszłego sezonu na podobnych zasadach funkcjonuje zachodniopomorska IV liga. Jej sponsorem jest również firma Carlsberg Polska, która w tamtym regionie promuje piwo Bosman.

W Zachodniopomorskiem sponsor nagradza trzy drużyny IV ligi, fundując im sprzęt sportowy. - Dajemy im komplet sprzętu sportowego, a otrzymują je najlepsza drużyna rundy, najlepszy beniaminek, a także zespół grający najbardziej fair, którego piłkarze najrzadziej karani są kartkami - wyjaśnia rzecznik prasowy Carlsberg Polska Leszek Siwecki, pomysłodawca tej akcji.

Niewykluczone, że na Dolnym Śląsku współpraca będzie wyglądać podobnie. Według naszych informacji firma na początku ma przekazywać niewielkie pieniądze, dopiero od nowego sezonu sponsor ma wyłożyć około 30 tysięcy złotych.

Siwecki podkreśla, że sponsoring w IV lidze przyniósł zamierzony skutek. - Z naszych wewnętrznych badań wynika, że akcja się powiodła i przyniosła korzyści - mówi rzecznik Carlsberga.

Z kolei Jagoda Jastrzębska, odpowiedzialna za reklamę marki Piast, nie chce komentować nowej inwestycji browaru w dolnośląską IV ligę. - Mogę potwierdzić tylko, że rozmowy są bardzo zaawansowane, a o szczegółach poinformuję, jeśli wszystko się dobrze zakończy - tłumaczy Jastrzębska.

Carlsberg Polska już od dawna inwestuje w polską piłkę nożną. Firma sponsoruje między innymi piłkarzy I-ligowej Pogoni Szczecin, a także drugoligowego Śląska Wrocław i Widzewa Łódź.

Dla Gazety

Tadeusz Salik

prezes Pogoni Oleśnica (szósty zespół w lidze)

Na razie niewiele mi wiadomo na ten temat. Uważam jednak, że każda pomoc jest nam potrzebna. Dziwi mnie jednak, że przedstawiciele ewentualnego sponsora załatwiają wszystko z Dolnośląskim Związkiem Piłki Nożnej, a nikt o zdanie nie pyta klubów. Według mnie środki nie powinny być dzielone po równo między wszystkie kluby IV ligi. Przecież jak Canal + rozdysponowuje pieniądze wśród zespołów z ekstraklasy, to najlepsze drużyny otrzymują najwięcej. Podobnie powinno być w IV lidze, także liczy się to, jak dany klub czy miasto jest w stanie wypromować markę. Przecież w 40-tysięcznej Oleśnicy czy Oławie sponsor może liczyć na większą promocję niż w jakiejś niewielkiej wiosce.

Zbigniew Grochowski

prezes Piasta Nowa Ruda (ostatni zespół w lidze)

Już wiem, że na tej umowie nasz klub straci. Wcześniej mieliśmy indywidualną umowę z Carlsbergiem i firma ta przekazywała nam pieniądze oraz stroje. Teraz, skoro sponsor zainwestuje w całą ligę, to do nas zapewne trafi mniej pieniędzy. Nie wiem jeszcze, jak nasz klub zareaguje na warunki umowy, bo dopiero 14 marca spotykamy się w tej sprawie. Wówczas zostaną nam przedstawione szczegóły ustaleń sponsora z Dolnośląskim Związkiem Piłki Nożnej.

Gazeta Wyborcza

Dariusz Kopeć