Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Browar Belgia chce zwiększyć udział w rynku

07.07.2004

Browar Belgia Kielce zamierza zwiększyć sprzedaż piwa o 15-20 proc., dzięki czemu jego udział w krajowym rynku wzrośnie do 4,7 proc. na koniec 2004 roku - poinformował PAP Aleksander Chmielewski, dyrektor generalny spółki.
"Planujemy zwiększenie udziałów rynkowych z 4 do 4,7 proc. na koniec 2004 roku, co oznacza, że zakładamy wzrost sprzedaży o około 15-20 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem" - powiedział Chmielewski.

"W II kwartale sprzedaż wzrosła nam o 7 proc. w porównaniu z II kwartałem ubiegłego roku, a narastająco przez pierwsze 6 miesięcy 2004 roku sprzedaż zwiększyła się o 17 proc." - dodał.

"Wzrost nastąpił mimo bardzo niesprzyjającej pogody i związany jest z wprowadzeniem na rynek nowego produktu - warzonego w oparciu o receptury Cystersów piwa Frater" - dodał.
Według dyrektora, spółka przez pierwsze pół roku sprzedała 535 tys. hl piwa, przy czym w samym drugim kwartale - 330 tys. hektolitrów.

Plany rozwoju spółki zakładają stopniowe zwiększanie udziału produkcji marek własnych, które obecnie stanowią około 70 proc. produkcji browaru.

Browar Kielce w 2003 roku sprzedał 1,1 mln hl piwa. Jest czwartym po Grupie Żywiec, Kompanii Piwowarskiej i Grupie Okocim producentem piwa w Polsce. 30 proc. wolumenu produkcji stanowią piwa sprzedawane pod markami prywatnymi hipermarketów. Zdolność produkcyjna spółki wynosi 1,5 mln hl piwa rocznie.

Polska Agencja Prasowa

MN