Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Brok-Strzelec warzy coraz więcej piwa

04.06.2004

Browary Polskie Brok-Strzelec, mimo wyjątkowo zimnego maja, sprzedały w tym miesiącu o 27 proc. więcej piwa niż przed rokiem. Bardzo dobrze idzie sprzedaż na rynek Unii, gdzie w tym roku ma trafić 125 tys. hektolitrów.
Najmniejszy z giełdowych browarów, który w ostatnich miesiącach zakończył sukcesem emisje nowych akcji i obligacji, zaczyna znacząco poprawiać wyniki sprzedaży. Od początku roku sprzedał ok. 30 proc. więcej piwa niż w tym samym okresie 2003 r.

Oferując ostatnio nowe akcje, browar obiecał akcjonariuszom, że w tym roku - dzięki pozyskaniu nowego kapitału - uzyska 162 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,6 mln zł zysku netto (2003 r. zamknął stratą). - Podtrzymujemy naszą prognozę wyników - powiedział nam wczoraj Adam Brodowski, prezes Broka-Strzelca i jeden z największych udziałowców browaru.

W zeszłym roku spółka sprzedała tylko ok. 0,5 mln hl piwa (spadek o 200 tys. hl). Sprzedaż siadła, bo brakowało kapitału obrotowego lecie, w okresie "piwnych żniw", gdy browary sprzedają z połowę produkcji. W tym roku Brok-Strzelec chce uwarzyć znowu 700 tys. hl.

Prezes Brodowski jest bardzo zadowolony z realizacji jednego z największych w historii naszej branży piwowarskiej kontraktów eksportowych. W tym roku w krajach Unii - za pomocą pośrednika - Brok-Strzelec zamierza sprzedać aż 125 tys. hl swojego piwa (można je już kupić np. w sieci Tesco na Węgrzech).

- Wysoka akcyza na piwo w Polsce sprawia, że będziemy eksportować. Straci na tym budżet państwa, bo akcyzę zapłacimy w kraju docelowym - powiedział prezes Brodowski.

Brok-Strzelec kontroluje ok. 2 proc. piwnego rynku, gdzie pierwsze skrzypce grają Grupa Żywiec i Kompania Piwowarska (każdy ma ponad 30-proc. udział).
Gazeta Wyborcza

ToP