Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Brasserie St. Germain – Page 24

20.10.2008
Brasserie St. Germain – Page 24 Brasserie St. Germain – Page 24

Wizyta w niewielkim browarze Brasserie St Germain – Page 24 (Browar Św. Hieronim – Strona 24 w dosłownym tłumaczeniu) w miejscowości Aix Noulette nieopodal Lille we Francji była pierwszym punktem 38 Meetingu EBCU (16-18 października 2008 roku). Przebieg spotkania organizacji członkowskich EBCU opisany został w artykule „38 MEETING EBCU”, poniżej – relacja z browaru.

Święty Hieronim, patron browaru, przetłumaczył Pismo Święte z języka greckiego i hebrajskiego na łacinę. Przekład ten znany jest jako WULGATA i wciąż zaliczany jest do znaczących tekstów biblijnych kościoła rzymskokatolickiego.

W jednym z tekstów św. Hieronima, dokładnie na stronie 24, znaleziono wątek mówiący o zdrowotnym oddziaływaniu piwa na organizm człowieka. Treść ta skłoniło trójkę współwłaścicieli do nadania browarowi takiej nazwy.

Po wejściu od strony zaplecza znaleźliśmy się w niewielkiej salce. W jej głębi, pod oknem, stał stary model samochodu dostawczego marki Hotchkiss-Diesel. Na jego kipie ustawiono beczki i skrzynki z butelkami, aranżując w ten sposób scenkę z okresu międzywojennego, imitującą dostawę piwa do gospody.

Na jednej ze ścian, na półkach, zaprezentowano ofertę browaru. Obok piw i napojów gazowanych znalazło się również miejsce na destylat piwny.

Wyposażenie do warzenia piwa browar zakupił od znanej niemieckiej firmy Kaspar Schulz.
Choć produkcja nie należy do znaczących - 3,5 tys. hektolitrów w skali roku - to z całą pewnością zasługuje na promocję.

Browar ten warzy 9 gatunków piwa: Page 24, Blond, Blanche, Chicorée (Cykoria), Rhubarbe (Rabarbar), Miel (Miód), Hildegarde Blond, Hildegarde Ambrée, Noël (Mikołaj) i Biére de printemps (piwo wiosenne).

Wszystkie one są filtrowane lub niefiltrowane i niepasteyzowane, a rozlewa się je do butelek o pojemności 0,33 litra (kapslowanych) i 0,75 litra (z zamknięciem pałąkowym). Posiadają silny, czysty słodowy zapach z licznymi nutami korzennoowocowymi. Swoim charakterem nawiązują do piw z grupy Biere de Garde a częściowo zbliżone są do piw belgijskich.

Page 24 (strona 24) - jest to piwo typu Biere de Garde, niepasteryzowane. Zyskuje swoje walory dzięki wtórnej fermentacji, która zachodzi już w butelce. Jego wyprodukowanie zajmuje od 6 do 8 tygodni. Korzenno owocowy aromat przemieszany z nutami karmelu.

Jasne - harmonia aromatycznego chmielu. Piwo zdobyło złoty medal w kategorii „jasne piwo górnej fermentacji” na głównym konkursie rolniczym w Paryżu w 2008 r.

Białe - subtelna mieszanka różnych słodów i przypraw. Piwo zdobyło srebrny medal na głównym konkursie rolniczym w Paryżu w 2008 r.

Cykoria - o miedzianym kolorze i delikatnym zapachu palonego drewna i palonej kawy.

Rabarbar - kwaskowata strona rabarbaru nadaje mu owocowy, orzeźwiający i delikatnie gorzki smak.

Miód - złoty kolor, kwiatowy zapach i do tego cytrusowa nuta smaku.

Jasna Hildegarda - piwo warzone zgodnie z zasadami i obowiązkami regionalnej akcji „Złote smaki”. Do produkcji tego piwa wykorzystywany jest regionalny chmiel oraz jęczmień słodowany w regionie. Piwo zdobywało medale na głównym konkursie rolniczym w 2006, 2007 i 2008 w kategorii „piwo jasne górnej fermentacji”.

Bursztynowa Hildegarda - prawdziwe bursztynowe piwo północy, które również warzone jest zgodnie z zasadami i obowiązkami naszej regionalnej akcji. Delikatnie palony smak otrzymujemy dzięki palonemu słodowi.

Św. Mikołaj - sezonowe piwo na zimowe miesiące. Jest to piwo bursztynowe, serdeczne i biesiadne.

Wiosenne piwo - warzone w trakcie zimowych miesięcy, jego szlachetny jasny kolor i delikatna gorycz są oznakami początku wiosennych dni.
 

Marek Suliga