Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Białystok. 480 milionów - tyle warta jest najdroższa podlaska marka - Żubr

06.12.2007

Rzeczpospolita opublikowała ranking 300 najcenniejszych polskich marek. Wśród nich jest 6 z naszego regionu. Oprócz Żubra należą do nich m.in Mlekovita i Łaciate.

Przed przejęciem Browaru Dojlidy Żubr był tak naprawdę marką lokalną. Niewiele mniej bo 475 milionów warta jest spółdzielnia mleczarska Mlekovita, która od kilku lat dba o swój wizerunek i coraz więcej wydaje na reklamę. Sukces Łaciatego - marki wartej ponad 180 milionów to także nie jest dzieło przypadku - mówi prezes Grajewskiego Mlekpolu - Edmund Borawski. Promocja trwa od 12-u lat Jak mówi specjalista w sprawie marki i wizerunku dr Marek Kruk z UwB, widać że podlaskie firmy najbardziej znane sa w swoim regionie, ale z roku na rok rośnie ich pozycja w kraju. To zdaniem eksperta bardzo pozytywna tendencja Warto też dbać o logo firmy, bo często jest ono warte więcej niż budynki, czy maszyny - dodaje dr Kruk. Okazuje się, że nawet najbardziej znane na świecie marki takie jak Coca Cola, Czy Mercedes również wymagają fortuny na promocję. Bez całej kampanii szybko straciłyby na prestiżu i wartości. Szefowie podlaskich firm zdążyli się już o tym przekonać i coraz częściej widzimy w ogólnopolskich i zagranicznych mediach reklamy regionalnych firm. Są one przez to bardziej rozpoznawalne, a co za tym idzie ich produkty znajdują wielu nabywców. A to jest bezcenne.... Listę najdroższych polskich marek ustalono po badaniu opinii publicznej i analizie przez Radę Patronów, grupę ekspertów i przedsiębiorców.


źródło: Radio Białystok, Kurier Poranny