Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

BITWA o Karmi

28.07.2006

Wojna browarów o reklamowy plagiat. Z potężnym duńskim Carslbergiem mierzy sięproducent piwa z Lublina.
Nieuczciwą konkurencję i plagiat hasła reklamowego zarzuca Browarom Lubelskim producent piwa Carlsberg Perle. Poszło o złociste karmelowe. Sprawa zaczęła się na początku roku, kiedy do lubelskiego browaru nadeszło pismo od duńskiego koncernu. Carlsberg zażądał natychmiastowego zaniechania
wprowadzania do obrotu piwa Carmell produkowanego przez firmę z Lublina. Chodzi o upodobnienie układu graficznego
nowo pojawiającego się produktu z Lublina o nazwie Carmell do etykiet Karmi. Koncern domaga się też wycofania i zniszczenia butelek niskoalkoholowego napoju konkurenta. Polska firma miała też wykorzystać w swoich reklamach hasło, które łudząco przypomina zwrot wymyślony przez Duńczyków dla sprzedawanego przez nich piwa Karmi.
Metro

TN