Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Aż 30 zł dywidendy za akcję

23.02.2005

W 2004 r. zanotowaliśmy sprzedaż na poziomie 3,63 mld zł, czyli wyższą o 13 proc. niż rok wcześniej, a zysk nettopodskoczył aż o 34 proc. - do 277 mln zł. Dlatego zarząd zaproponował akcjonariuszom wypłatę dywidendy w wysokości 30 zł za akcję - powiedział na wtorkowej konferencji Nico Nusmeier, prezes zarządu Grupy Żywiec.
Podkreślił, że uzyskane wyniki finansowe przy rekordowej sprzedaży piwa w 2004 r. 10,1 mln hl (37 proc. rynku) są rezultatem konsekwentnie prowadzonej polityki redukcji i optymalizacji kosztów, m.in. dzięki lepszemu wykorzystaniu
mocy produkcyjnych, racjonalizacji wydatków marketingowych
i pełniejszemu wykorzystaniu potencjału sprzedażowego
Grupy.
W ub.r. zakończył się proces integracji operacyjnej między Grupą Żywiec i Brau Union Polska oraz uregulowano sytuację prawną browarów.
- Zakup browaru w Bydgoszczy od Brau Union zakończymy
w połowie 2005 r. Będzie wytwarzał markowe piwo Kujawiak
oraz Królewskie - dodał Nico Nusmeier.
W 2004 r. duży sukces na polskim rynku odniosła marka Heineken, która zanotowała aż 20 proc. wzrostu sprzedaży i jest najpopularniejsza w segmencie piw
międzynarodowych premium.
- Udanie rozpoczęliśmy sprzedaż piwa marki Bud amerykańskiego koncernu Anheuser-Busch, które dociera na polski rynek poprzez nasze sieci dystrybycyjne. Zaś od
dziś wprowadzamy nowy gatynek, piwo o smaku wiśniowo-malinowym Freeq i zawartości alkoholu 4,5 proc. - podkreślił. Grupa Żywiec wciąż rozwija eksport, który
choć stanowi 60 proc. całego eksportu polskiego piwa, to zajmuje zaledwie 1,2 proc. produkcji
Grupy.
- W ciągu kilku lat wolumen eksportu chcmy podwoić - mówi Nico Nusmeier.
Gazeta Prawna

Zbigniew Żukowski