Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Amerykański Bud w rękach Belgów

15.07.2008
Amerykański Bud w rękach Belgów Amerykański Bud w rękach Belgów

Bud, symbol amerykańskiego piwa, trafił w końcu w ręce europejskiego rywala.

Amerykański browar Anheuser-Busch zgodził się po długiej walce sprzedać udziały belgijskiemu InBev. 

Anheuser, trzeci najwiekszy na rynku piwa gracz znany jest z takich marek jak Budweiser i Michelob.

Bud to piwo, przy którego produkcji jęczmień częściowo zastąpiono ryżem. Sprzedaż Budweisera to około połowa sprzedaży wszystkich piw w USA. Marka Bud to stały składnik amerykańskiego stylu spędzania wolnego czasu i synonim piwa zza Wielkiej Wody.

Wartość przejęcia to 52 miliardy USD (70 USD na akcję).

InBev warzy piwa Stella Artois, Beck's i Franziskaner. Spora część zysków z działalności firmy pochodzi także ze sprzedaży napojów bezalkoholowych w Ameryce Łacińskiej.

Połączone siły browarów mogą osiągnąć roczną sprzedaż w wysokości 36 miliardów USD rocznie, wyprzedzając londyńskiego SABMillera. Połączona spółka będzie nosić nazwę Anheuser-Busch InBev. Belgowie obiecali Amerykanom zachować historię piwa w brandingu.

Google Finance, NY Times
ksta, Rzeczpospolita