Amerykański Bud w rękach Belgów
Amerykański browar Anheuser-Busch zgodził się po długiej walce sprzedać udziały belgijskiemu InBev.
Anheuser, trzeci najwiekszy na rynku piwa gracz znany jest z takich marek jak Budweiser i Michelob.
Bud to piwo, przy którego produkcji jęczmień częściowo zastąpiono ryżem. Sprzedaż Budweisera to około połowa sprzedaży wszystkich piw w USA. Marka Bud to stały składnik amerykańskiego stylu spędzania wolnego czasu i synonim piwa zza Wielkiej Wody.
Wartość przejęcia to 52 miliardy USD (70 USD na akcję).
InBev warzy piwa Stella Artois, Beck's i Franziskaner. Spora część zysków z działalności firmy pochodzi także ze sprzedaży napojów bezalkoholowych w Ameryce Łacińskiej.
Połączone siły browarów mogą osiągnąć roczną sprzedaż w wysokości 36 miliardów USD rocznie, wyprzedzając londyńskiego SABMillera. Połączona spółka będzie nosić nazwę Anheuser-Busch InBev. Belgowie obiecali Amerykanom zachować historię piwa w brandingu.
Google Finance, NY Times
ksta, Rzeczpospolita