Aktualności

« poprzedni  |  powrót do listy  |  następny »

Alkohol "ku przestrodze"

08.09.2006

Piwo będzie reklamowane po godzinie 23.00, a na butelkach z alkoholem pojawią się napisy "ku przestrodze" - założenia nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przedstawia "Gazeta Prawna".
Autorem projektu, który znajduje się po uzgodnieniach społecznych, jest Ministerstwo Zdrowia.
Nowe rozwiązania budzą wątpliwości, dotyczące również ograniczania swobód obywatelskich - podkreśla dziennik. Nowe rozwiązania wprowadzają dodatkowe zakazy w zakresie sprzedaży, podawania i spożywania alkoholu w określonych miejscach. Obecnie takie zakazy dotyczą m.in. szkół, zakładów pracy czy środków komunikacji publicznej.

Zgodnie ze zmianami, alkohol nie będzie mógł być sprzedawany i spożywany również na stadionach, na terenie kąpielisk i pływalni, w zakładach opieki zdrowotnej oraz w handlu obnośnym i obwoźnym.

Ograniczenia dotyczące stadionów to powielanie istniejących rozwiązań - mówi członek zarządu Klubu Piłkarskiego Polonia Romuald Pindelski. Zakazy wnoszenia, sprzedaży i spożywania alkoholu znajdują się w regulaminach wszystkich stadionów - wynika to z ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych i regulacji przyjętych w całej Europie - dodaje.

Zgodnie ze zmianami, zlikwidowana zostaje możliwość sprzedawania bez zezwolenia napojów o zawartości alkoholu do 4,5%, podczas imprez na otwartej przestrzeni. Poza tym, na takich imprezach będą mogły być sprzedawane alkohole nie mocniejsze niż 18%.

Planowana nowelizacja zmienia również zasady reklamowania piwa. W Polsce reklama i promocja alkoholu jest zakazana, z wyjątkiem piwa, które, w ograniczonym zakresie, może być reklamowane. Dopuszczalna jest reklama w telewizji, radiu, kinie i teatrze między godziną 6.00 a 20.00. Nowelizacja zakłada, że piwo będzie można reklamować dopiero po 23.00, gdyż konieczne jest ograniczenie wpływu takich reklam na małoletnich odbiorców.

Planowane jest również rozwiązanie, zgodnie z którym na alkoholu sprzedawanym w handlu detalicznym, którego objętość przekracza 150 ml, muszą znaleźć się informacje o szkodliwości picia alkoholu - skierowane w szczególności do kobiet w ciąży i kierowców - podaje "Gazeta Prawna".
Wirtualna Polska

(PAP)