10-lecie Bractwa
21.10.2005
Mające swoją siedzibę w Łodzi Towarzystwo Promocji Kultury Piwa Bractwo Piwne rozpoczyna właśnie obchody jubileuszu 10-lecia.
Bractwo Piwne jest ogólnopolską organizacją konsumencką, zajmującą się popularyzacją szeroko rozumianej kultury piwa. Choć centrala Bractwa mieści się w Łodzi – propagowanie jego idei możliwe jest wszędzie – uważa Marek Suliga ze stowarzyszenia.„Każde miasto jest doskonałym miejscem do promocji kultury piwa. Należy tylko chcieć i mieć świadomość, co trzeba w tym kierunku zrobić. Na pewno sprzyjającą sytuacją w Łodzi jest fakt, że przez wiele miast Łódź jest postrzegana jako hipermarket pubów. Silna konkurencja istniejąca na terenie Łodzi wymusza na restauratorach zwiększanie poziomu zarówno jakości produktów, jak i ilości serwowanego produktu." Szef Bractwa Piwnego – czyli Wielki Mistrz Zbigniew Olobry – podkreśla, że przez ostatnie dziesięć lat, właśnie tyle, ile istnieje Bractwo, stosunek Polaków do piwa bardzo się zmienił.„Dziesięć lat temu 70% alkoholi, jakie Polak w Polsce kupował, to była wódka. A 10% to było piwo. Teraz jest odwrotnie. Może to nie jest tylko nasz sukces, ale na pewno przyłożyliśmy do tego swoją rękę." Jako organizacja ogólnopolska swój jubileusz Bractwo Piwne obchodzi w Krakowie. Jednym z punktów programu jest zjazd piwoszy z całej Europy, zrzeszonych w Europejskiej Unii Konsumentów Piwa, której Bractwo Piwne także jest członkiem.
Radio Plus
AK